Bonnie Tyler - Din nyhedskilde til information om sangeren

Opdateret: 17-03-2007

Herunder kan du læse om, hvorledes min tur forløb fra Sindal til Nürnberg torsdag den 28/6-2001, samt om hotel opholdet i Nürnberg

Togbillet tur/retur Sindal-Nürnberg

Pladsbillet fra Sindal til Fredericia

Pladsbillet fra Fredericia til Hamburg Hofbahnhof

Hotel Victoria, Königstraße 80 - 90402 Nürnberg

Mit hotelværelse, under opholdet i Nürnberg

Morgenmads restaurant

Dagen startede med at jeg stod op ca. kl. 08.00. Jeg skulle nemlig lige nå, at smøre en kæmpe madpakke (10 hele skiver rugbrød). Jeg havde bestilt en taxa til at komme og hente mig kl. 09.15, for at køre mig til banegården. Jeg skulle nemlig med toget kl. 09.36 fra Sindal banegård mod Fredericia.

Hele turen startede med at IC3 toget fra Sindal var ca. 20 minutter forsinket, og jeg havde ca. en halv time når jeg ankom til Fredericia, til at skifte tog i. Jeg havde aldrig været på Fredericia banegård før, så jeg var noget bekymret for, om jeg kunne nå, at finde ud af, hvilken tog og perron jeg skulle med fra, på de nu kun ca. 10 minutter som jeg havde tilrådighed.

Jeg fandt ud af det, og det var rimeligt nemt, for jeg skulle bare lige over på det modsatte spor, på den samme perron.

Fra Fredericia mod Hamburg kørte jeg med et rigtigt gammelt "bumletog", hvor jeg havde fået plads i en seksmands kupé. Jeg var ved at blive noget desperat, fordi i min togbeskrivelse fra DSB i Danmark, var jeg blevet oplyst, at jeg skulle skifte tog på Hamburg Harburg station, men konduktøren i det tyske tog, oplyste mig at det var HELT forkert, og jeg SKULLE skifte tog på Hamburg Hofbahnhof.

Jeg var noget nervøs for om nu jeg kunne finde ud af det, for jeg anede intet om, hvilken spor og perron jeg skulle med fra, når nu det var Hamburg Hofbahnhof, i stedet for Hamburg Harburg.

Der var heldigvis en meget venlig medpasserer, der hjalp mig med at finde ud af, hvilken spor og perron, jeg skulle med fra. Det var dog ikke så svært som jeg havde frygtet, jeg skulle nemlig også denne gang blot over til det modsatte spor på samme perron. PYHHHH HAAA!!!!!

Fra Hamburg Hofbahnhof, kørte jeg med at rigtigt lækkert ICE tog til mit bestemmelsessted Nürnberg. Toget var bedre og nyere end de danske IC3 tog. Toget var dog ca. 10 minutter forsinket på strækningen mellem Hamburg og Nürnberg, så jeg var i Nürnberg omkring kl. 22.30 tiden.

Nürnberg Hofbahnhof er utrolig stor, men jeg fandt da ud på gaden (langt om længe). Da jeg kom ud på gaden, hvad så jeg dér, et stort skilt hvorpå der stod med store bogstaver HOTEL VICTORIA. Jeg havde godt nok planlagt, jeg ville tage en taxa til hotellet fra banegården, men det kunne ikke betale sig, da der var længere at gå over og få fat i en taxa, end det var at gå til hotellet. SÅ JEG GIK!!!!

Da jeg ankom til hotellet, var det ikke noget problem at få mit værelse, fordi jeg havde fået en seddel med fra DSB, hvorpå der stod jeg havde forudbetalt mit værelse, så det gik helt af sig selv.

Jeg må nok sige, jeg var dødtræt, da jeg ankom til mit hotel, for jeg have kørt med tog i ca. 13 timer.

Jeg gik ret hurtigt i seng efter ankomsten, men det varede lige et stykke tid, inden jeg faldt i søvn, da der var en del trafikstøj, som jeg ikke kunne undgå at høre.

Hotelværelset som du ser her til venstre, var det værelse som jeg boede på, og det var meget lækkert, med god plads og eget toilet og bad.

På billedet til højre ser du udsigten fra mit hotelværelse. Den store grå/gule bygning i baggrunden er indgangen til banegården, så du kan jo nok se, der var ikke ret langt at gå fra banegården og så til Hotel Victoria.

Efter morgenmaden, som jeg indtog i lokalet på billedet til venstre, var jeg lige ude og se en smule på byen. Under gåturen fandt jeg en blomster butik, hvor jeg købte den buket blomster, som du kan se, hvis du klikker på linket herunder der hedder "Koncerten". Vejret var pragtfuld, og jeg vil beskrive det som min 4 årrige søn siger: "I dag er der dejligt "solevejr"". Jeg vil tro, der havde nok været omkring 25 grader.

Pladsbillet fra Hamburg Hofbahnhof til Nürnberg Hofbahnhof

Hotel Victoria's logo

Udsigten fra mit Hotelværelse

Denne side er udelukkende ment som en uofficiel fanside og har ikke til hensigt at overtræde copyright-loven. Design, grafiske elementer og tekster Copyright © 2000- bonnie-tyler.dk. Alle rettigheder forbeholdes. Det er tilladt at citere bonnie-tyler.dk, hvis kilden er tydeligt angivet.