Bonnie Tyler - Din nyhedskilde til information om sangeren

Sted: Gransherad
Spillested: Høvleriet
Dato:15. juni 2002

For mit vedkommende, blev den her koncert planlagt knap en uge før koncertens dato. Jeg modtog nemlig en e-mail fra ejeren af Høvleriet mandag den 10. juni 2002, hvori han inviterede mig til koncerten på Høvleriet lørdag den 15. juni 2002 med Bonnie Tyler i Gransherad, Norge. Sådan et godt tilbud kunne jeg ikke sige Nej til, så jeg fik arrangeret alt det praktiske  med lynets hast, og tog hjemmefra fredag den 14. juni om morgenen. Jeg ankom til Frederikshavn ca. kl. 9.00, hvor jeg skulle tjekke ind ved båden, som sejlede kl. 10.00. Jeg ankom til Oslo kl. 18.30, hvorefter jeg skulle kører omkring 150 km. mod Drammen - Kongsberg - Notodden, for til sidst at køre i retning mod Gransherad. Jeg har aldrig kørt i noget før, så jeg var noget spændt på om nu jeg kunne finde Gransherad og Høvleriet. Det kunne jeg, jeg kørte lige dertil, uden at køre forkert en eneste gang. Flot ikke??

Da jeg ankom til Gransherad var klokken gået hen og blevet ca. 21.45 (man kan ikke køre ret hurtigt i Norge, fordi det er ene bjergveje man kører på). Jeg overnattede i bilen, fordi jeg havde aftalt med Torgeir (ejeren af Høvleriet), at mødes med ham kl. 11.00 næste formiddag, hvor jeg ville få udleveret en VIP-billet, så jeg kunne gå overalt på stedet. EN RIGTIG STOR TAK TIL TORGEIR OG ALLE HANS ANSATTE.

Hotellet som Bonnie boede på efter koncertenSådan så værelserne ud, udefra, der hvor Bonnie skulle overnatte efter koncertenEfter frokost kørte jeg en tur hen til byen Bojkesø, for at se hvor Bonnie og hele holdet skulle sove om natten. Det var Torgeir der havde fortalt mig at de skulle sove på Gran Hotel. Ohhhh, man!!!!!, hvilket Hotel (Se billederne til, højre og venstre).

Nå tilbage til Gransherad igen, for at vente på Bonnie's ankomst. Det varede dog heller ikke ret længe før Tourbussen kom med hele holdet. Der fik jeg mulighed for at overrække Bonnie min medbragte flaske champagne til hende. Den var tiltænkt, som en lidt forsinket fødselsdagsgave, Bonnie fulgte nemlig år lørdagen før koncerten. Den blev hun rigtig glad for, det var lige hende, sagde hun.

På dette tidspunkt, signerede Bonnie mit billede fra Kristiansand, tillige med, med hendes rigtige navn. Hun skrev på billedet inde i huset som du ser her til højre, da der regnede, da Bonnie ankom til Gransherad. Derudover signede hun også 4 covere til mig. TAK!! TAK!! BONNIE.

Nu gik hendes band over til scenen, som du ser her til højre over venstre, for at stille de sidste instrumenter op, og samtidig afprøve lyd og lys. Imens ville Bonnie lige tage sig en lille lur, fordi hun var meget træt sagde hun. De ankom nemlig direkte fra Halmstrand, hvor Bonnie havde givet koncert aftenen før. Det vil sige, de havde lige gjort et stop i byen Notodden, for at se fodboldkampen Danmark-England på en pub. Det var Bonnie, der fortalte mig, at England havde slået Danmark 3-0 (synd Danmark, men sådan var det!!!!).

Der var imidlertid problemer med anlægget, for det slog sikringerne flere gange. Nu blev en elektrikker tilkaldt, og problemet blev heldigvis løst. I ventetiden fik jeg mig lige en lille sludder med Matt Davis. Der spurgte jeg til Bonnie's nye album, om han vidste hvornår det ville blive udgivet. Han sagde, han ikke kunne sætte en dato på endnu, da albumet ikke var færdig indspillet. Bonnie indspillede på det indimellem hun var på Tourné. Jeg spurgte til numrene på det nye album, om han vidste hvilken numre, der ville komme med. Han sagde, at det nummer der var helt sikker på at komme med var, U2's nummer: But I still haven't found what I'm looking for. Det var færdig indspillet, og han havde hørt den, og sagde uden at overdrive: Den version som Bonnie har lavet, af netop den sang, er simpelthen det bedste jeg nogensiden har hørt fra Bonnie. SÅDAN!!!!!!!!!!

Nu var tiden kommet til at der skulle være lydprøve, og Bonnie gik på scenen, for at synge nogle brudstykker fra nogle af de sange, som hun ville synge til selve koncerten. Jeg var også så heldig at jeg fik lov til at overvære lydprøverne denne gang, og billedernde jeg tog, kan du se hvis du klikker på linket øverst på siden (Lydprøve billeder).

Jeg har desværre ikke nogle billeder fra selve koncerten, da det var totalt forbudt at tage billeder under selve koncerten. Meeeen, herunder kan du så istedet se hvilken sange Bonnie sang ved koncerten i Gransherad, Høvleriet, Norge.

Numrene, hun sang, var:

EKSTRA:  Turtles Blues
EKSTRA:  Holding Out For A Hero
EKSTRA:  The Best

Efter showet, blev Bonnie kørt over til det "gule" hus igen, hvor hun lige skulle have en hurtig omklædning, inden hele holdet skulle med bus til Bojkesø. Inden de kørte skulle bandet lige have deres personlige instrumenter over fra scenen, så bussen kørte derover. Jeg stod tilfældigvis og snakke med nogle af vagterne som var blevet tilbage. Og DER pludselig så jeg, hvor Bonnie sad oppe i bussen.

Her til venstre ser du Bonnie siddende i bussen og kikke ud af vinduet. Da hun fik så, at det var mig der var ved at fotografere hende vinkede hun til mig som du ser på billedet til højre.

Endnu et billede, nåede jeg at tage inden hun forlod sin plads, som hun er i færd med på billedet til højre. Jeg så hun gik op af midtergangen i bussen, for at gå hen til fordøren i bussen. Jeg fulgte efter, udenfor.

Hun kom helt hen i døråbningen for at sige FARVEL, specielt til mig. Der var nemlig flere fans der stod og ventede ved bussen, men hun udpegede mig blandt mængden, og sagde: Come overhere.

Da jeg stod face to face med Bonnie sagde hun: "I only do this one picture tonight", og derefter faldt hun mig om halsen og gav mig et kindkys. Derefter sagde hun: "who would like to take a photo, Matt you do it. Yes, for sure, sagde han og her nedenunder ser du billedet som Matt tog af Bonnie og jeg!!!!!

Derefter sagde Bonnie farvel til mig, og sagde som afskedsreplik:

See you next time, bye and goodnight!!!!!

Endnu en STOR TAK til dig Bonnie, fordi du kom ud af bussen, for at sige farvel, og lade dig fotografere sammen med mig!!!!!

TAK!

Hen på formiddagen, efter morgenmad, begyndte jeg at sætte kursen mod Oslo igen. Jeg kørte samme vej tilbage, og var ca. tilbage i Oslo omkring kl. 14.00. Jeg parkerede bilen nede på havnen, og gik rundt og så lide af den gamle bydel af Oslo. Der var også et lille marked, hvor man solgte brugte ting, der brugte jeg også lidt tid, men købte ingenting. Åhhh, det er ikke helt rigtigt, jeg købte en kop kaffe, det var det hele. Jeg gik igen tilbage til bilen, og kl. 17.00 kunne man få lov at tjekke ind til færgen, det gjorde jeg. Og ca. kl. 19.00 kørte jeg ombord, hvor jeg havde bestilt en kahyt, som jeg skulle sove i om natten. Jeg skulle nemlig sejle hele natten, og var først i Frederikshavn igen, kl. 07.30 mandag morgen.

Og her sluttede så min rigtig gode koncert tur!!!!!!

Denne side er udelukkende ment som en uofficiel fanside og har ikke til hensigt at overtræde copyright-loven. Design, grafiske elementer og tekster Copyright © 2000- bonnie-tyler.dk. Alle rettigheder forbeholdes. Det er tilladt at citere bonnie-tyler.dk, hvis kilden er tydeligt angivet.