Det
er ikke ret tit man bliver inviteret til morgen-
kaffe med Bonnie Tyler, og da slet ikke når der
også kommer andre mennesker, det var ihverte- fald
et måltid, som jeg ikke ville gå glip af.
Morgenkaffe sammenkomsten,
var samlet for at fejre den kæmpe succes Bonnie
iøjeblikket har med hendes førende album "Faster
Than The Speed Of NIght". Det er længe siden
så mange "vigtige mennesker" har været
samlet, på grund af en enkelt person, og da især
på sådan en travl hverdag, og så på den tid af
morgenen.
Alle "spidserne"
fra Radio One var der, lokalradiostudioværter,
Daily Mirror, Daily Express, TV-producer og en
"hel hær" af ekstrem ivrige fotografer.
Diskjokey's var repræstenteret af Dave Lee Travis,
Poul Gambacini, Capitol Radio's Roger Scott,
og som nummer 208, mig !!.
Jeg genkendte nogle få
stykker af dem ved bordet, som var nået til pølsen
og røræggen. Poul Young (som efter sigende har
en stor ny single undervejs hos CBS) var i heftig
diskus- sion med George Best's eks-kærste Angie.
Af en eller anden grund
var jeg inviteret til at sidde ved siden af Bonnie
sammen med CBS's guvanør Maurice Oberstein, sikkert
fordi, så kunne de rigtigt holde øje med mig,
hvordan jeg holdt bestikket i mine hænder, og
om nu også jeg gjorde det rigtigt. Ved bordet
var også Bonnie's manager Dave Aspden og hans
impo- nerende kone, selvom de overhovedet ikke
havde fået en øre i profit endnu (det ta'r omkring
et år før sådanne ting går iorden). Helen betroede
mig (hun vidste jeg ikke ville sige et ord), at
det hele er ligesom eventyr. Ikke kun at hendes
mand havde held med at være den mest succesfulde
producer og sangersamarbejds- partner i årevis,
men han havde også haft en "hånd med i spillet"
(eller måske en helt anden legemsdel), da Helen
fødte tvillinger for seks måneder siden.
Dave Aspden er selvfølgelig
manden og produceren bag Meatloaf-Jim Steinman.
Steinman var der også, en virkelig flink Yank
(amerikaner; (i USA) person fra New England; nordstatsmand),
der havde mere hår på hovedet end Goldilocks.
"Hvorfor lige Bonnie" ? spugte jeg ham,
velvidende med hans succes, kunne han produce
hvilken som helst i verden, som ville lave hans
stil.
"Muff Winwood, CBS's
direktør på A&R var virkelig begejstret for
Bonnie, og han fløj hende til New York, for at
møde mig. Jeg spillede et par sange af John Foggerty/Creedence
Cleerwater melodier for hende, og spurgte hende
så efterfølgende, hvad hun mente om dem. Hvis
ikke hun havde kunnet lide dem, havde vi to ikke
kunnet arbejde sammen, fordi hun hár, i mine øjne,
disse her Foggerty kvaliteter.
I mellemtiden
Bonnie fortalte mig, hvordan hun var led, ked
og enormt træt af, den måde hendes gamle pladeselskab
tvang hende til at lave den her Country &
Western genere, bare fordi "Lost In France"
havde været et hit på de amerikanske hitlister.
Det var et
forfærdeligt tomrum for hendes karriere, da hun
så sin pragtfulde stemme blive mistet, på grund
af manglende forståelse fra direktionens side.
Til sidst fandt hun sig en ny manager nemlig David
Aspden, som gav hende, på en periode på atten
måneder, over fire hundrede sange at lytte til.
Så var det Muff Winwood kom ind i billedet. Han
vidste hvor Bonnie var for tiden, og han havde
stadig et stort talent for at finde de rigtige
kunstnere, selvom han havde forladt gruppen The
Spencer Davies, for at tage jobbet for A&R.
"Vi bestemte
at hun definitivt var til 'rock' ", sagde
Muff tyggende på en af C.B.S's. pølser. Nu kom
så det næste problem, at finde en egnet person,
der kunne promote hende, så kun det bedste
i hende kom frem, og blev promotet.
Bonnie kunne
ikke tro sine egne øre, da Steinman blev foreslået.
Hun vidste alt for godt, hvad de i England kaldte
"Bad Out Of Hell" betød, for det var
den sidste oplevelse Bonnie havde haft med Steinman,
og hun havde endda indviljet i at forlade Steinman's
solo album, for få måneder siden.
Jeg sagde:
"Det må være en joke", berettede hun
på sit Welshe'ske modersmål. Jeg mener at kunne
sige, at han bestemt ikke er interesseret i mig.
Men den rigtige
grund til jeg var blevet placeret ved Bonnie's
bord, var den, at jeg lavede hendes allerførste
radiointerview helt tilbage for syv år siden,
da jeg var på Radio Luxemburg.
Hun erindrede
med rædsel, ved gensynet af mig, hvordan
hendes svar på mine spørgsmål, blev besvaret,
på den måde at hun nikkede med hovedet, for det
var det eneste hun kunne gøre, da hun var så ødelagt
af nervøsitet, at hun ikke kunne få ordene frem.
Ved morgenbordet,
så jeg den ny og selvsikker Bonnie, den måde af
selvtillid, som hun lige havde erfaret, ved udgivelsen
af hendes første single fra albumet "Faster
Than The Speed Of Night"og så også selve
albumet. Det album gik jo rent ind i U.S.A. Det
ser ud til at hendes drømme endelige går i opfyldelse.
Trods det,
er hun stadig den stille, søde og normale pige,
som vi altid har kendt. Det her med berømtheden,
det er ikke "steget hende til hovedet".
Hun har tabt
sig, igennem de sidste syv år, selvom hun har
holdt sig lidt tilbage de steder hun har været.
Hun har dog heldigvis stadig sine fantastiske
øjne, som helt dominere hendes ansigtsudtryk.
Da hendes
guld single og album, blev præsenteret af Maurice
Oberstein, det største og meste magtfulde pladeselskab,
Chairman, i europa, lavede hun hurtig en munter
lille tale, hvori hun takkede alle, der var involdveret
i succesen. "Jeg er virkelig beæret over
at have to mere", fortalte hun os, gennem
mikrofonen, jeg er en ponton nu, hvor jeg er blevet
enogtyve.
Efter morgenkomsam'nen
blev hun hurtigt transporteret væk i en
limousine, sammen med Jim Steinman, som om eftermiddagen
skulle produce den ny video, fra den ny single.
Vi har øvet os i to dage, havde Bonnie forinden
fortalt sine gæster, der havde siddet ved hendes
bord og spist morgenmad. Den er fantastisk, vent
bare til du ser den. "Den handler om den
her unge skoledreng, der prøver på at efterligne
min hæslige måde at optræde på".
Maurice Oberstein
ser op i loftet, og sender Dave, hendes manager
et blik, der siger, at han skal få hende til at
klappe i, men hun ønskede at alle skulle vide
hvad de var ved at instudere. Og jeg var da ret
glad for det, hun stod og fortalte os, nemlig
resten af historien.
"Well
you see", sagde hun med sin Welsh accent,
"Jeg får den her virkelige hjælpsomme unge
fyr, med den utrolige dejlige krop. Jim Steinman,
får os til at bære bind for øjnene, og jeg må
simpelthen bare kysse denne fyr i pand- en, og
dernæst næsen, for så tilsidst at nå munden, denne
indstudering står på i timevis.
Det er ligesom
man kan høre Jim hviske i sit øre, "kom nu
Bonnie", prøv at tænke tilbage på dengang
du var en ung pige, og du fantaserede dig om ham
den ynge fyr, som boede lige i huset ved siden
af dig, det er på samme måde nu.
"Helt
ærligt, når dagen er slut, kan jeg næsten ikke
vente, med at komme hjem til min mand, og nyde
ham", siger Bonnie.
En eller anden
spørger hende, om hun virkelig har lyst til alt
det kysseri ??
"Oveeeeerhoooovedet
ikke", siger hun sarkastisk. "Er der
kreativt kunst i den" ??, bliver hun efterfølgende
spurgt, hvortil hun svarer: "Når du ser videoen,
skulle den gerne være klar til "Top Of
The Pops", og jeg vil håbe, du synes det
er en ihærdig prøve Bonnie har bestået, når du
ser kyssescenerne.
|