Når
"It's A Heartache" lyden, svæver ud af
radioen eller jukeboksen, skaber Bonnie's hæse stemme
straks konstant opmærksomhed, men når sangen er
færdig, vender du tilbage til det, du var ved. Besynderligt
nok, sker det samme med albumet. Efter du har hørt
skæring, begynder du at spekulere, fordi gaven ser
ud til at være en fidus.
Sammenlignet med Rod Stewart
er det latter- vækkende: kort forklarret, minder
Bonnie's intelligens og følelsesmæsige indhold,
mere om Lena Zavaroni. Hun kan lave interessante
lyde, men har ikke lært at bruge sin stemme ærligt
og redeligt. Istedet, overdøver hun, med sin raspen,
den dårlige måde hun er på, som skuespiller, og
det bevirker, at hun ikke kan få følgelsesmæs-
sige frem i orderne.
Selvom meget af materialet
er usædvanligt, som f.eks i "Baby Goodnight",
kan den let give anledning til dramatik for Bonnie,
fordi hun laver den på sin måde. Der er også en
anden melodi "Heaven", den "tigger
og ber'" faktisk om at blive behandlet
som en countrysang, istedet for en nodeskrevet
popmelodi.
Faktisk, ville Bonnie passe
godt ind i en country konkurrence, hvis hun havde
den rigtige producer, der kunne forsyne hende
med den rigtige sang, og ikke som nu, uden at
blive hørt. Men kulturchokket ville nok blive
for stort. Men når hun kan lave Stevie Wonder's
"Living In The City", med den her flygtige
forståelse af Abba's "Spanish Harlem",
kan hun vel lave alt.
|